tisdag 6 januari 2009

Äntligen Hemma!

Min älskade pojkvan Andy kom hem idag efter att ha firat julen hos sina föräldrar i Kidderminster, som ligger utanfor Birmingham. Vi har inte setts på över 2 veckor så jag ar sa glad att han är hemma. Jag hade tänkt att överraska honom med en fin middag, men han tog en taxi i från stationen och kom hem tidigare an jag trott, sa nu har jag en potatis gratäng i ugnen samt en stek till honom och quorn korvar till mig.

I går träffade jag min arbetskollega Rita på lunch. Rita ar i från Indien, men född och uppväxt i London. Jag fick en smärre chock när hon berättade att hon skulle gifta sig i April! Hon har precis kommit tillbaka i från Indien där hon varit i 3 veckor och hade inte ens en pojkvän innan hon stack. Självklart är jag jätte glad for hennes skull, men jag tycker ändå att hon kanske rusar i väg lite. Hon träffade honom i London for 10 månader sedan, men dom har inte hållit kontakten. Nu träffade hon honom i Indien och helt plötsligt är han det mest fantastiska som hänt henne! (Hon ar Brittisk så det är inte på grund av hennes kultur som hon gifter sig)

Jag ar lite orolig for henne eftersom hon fortfarande älskar sin kompis som hon nyligen hade ett förhållande med. Jag tycker också att hon lever i "la la land" eftersom hon inte tror att dom kommer ha några problem i sitt förhållande för att han ar helt perfekt. Jag tycker kanske att dom borde försöka ha ett förhållande innan dom gifter sig i fall att "Mr Right" visar sig bara vara "Mr Right Now". You have to try before you buy, liksom.