torsdag 15 januari 2009

Plugg

Jag har pluggat hacken av mig dom senaste veckorna och jag ar helt slut! Tyvärr finns det ingen tid att vila for nu börjar det riktiga arbetet!

Min klas har nämligen blivit utvald till att vara med i en tävling som anordnas av L'Oreal. Eftersom tävlingen inte ar ett måste sa ar det bara två grupper i min klass som anmalt sig. Jag jobbar med Patrycja frän Polen och Emily från Norra London.

Vi ska framfora en ide och en kampanj for Maybelline New York(som ägs av L'Oreal) for deras första parfym. Vi ska skicka in en rapport på 10 sidor till L'Oreal som sedan valjer ut dom basta (ca 40% av dom som deltar kommer vidare) som far komma och forverkliga sina ideer. Av dom som kommer med vinner en grupp som far åka till Paris och vara med i den internationella tävlingen, samt presentera sin ide for deras högsta chefer. Det skulle vara sa kul att komma sa långt, men bara att komma vidare från första rundan skulle jag absolut vara nöjd med.

L'Oreal gör detta istället for att läsa CV'n och därmed hitta ny talang for foretaget. Tävlingen ar inte öppen till alla och endast enstaka klasser från 15 universitet i Storbritannien far vara med. Av dom söker ca 30-40 grupper (alltså sammanlagt 90-120 st)

For mer information läs har http://www.brandstorm.loreal.com/Cand/index.asp