onsdag 28 januari 2009

Jag har aldrig varit pa möhippa!


Ar det inte konstigt i min ålder? Nu när jag tänker efter sa tror jag inte att jag har några gifta tjejkompisar (syrran gifte sig for flera ar sedan, men "glömde" bort att berätta det for resten av familjen).

Nu har jag i alla fall blivit bjuden på en möhippa i Mars, men det finns några problem

  1. Den ar i Barcelona eller Paris
  2. Dom tror att £300 räcker for 2 nätter med hotell, mat och sprit och compolsary väsk ock sko in handling.
  3. Tjejen som ska gifta sig ar en kollega och absolut inte en nära van.
  4. Jag måste skriva min dissertation typ varenda ledig stund fram till Maj.
  5. OK jag erkänner! Jag vill inte gå!
Först och främst sa fattar jag inte varfor hon bjudit mig. Vi har setts sammanlagt 3 gånger utanfor jobbet (en pubrunda, en shopping tripp och på min födelsedag förra aret) sa vi ar långt i från basta vanner. Hon kanske inte har sa många vanner, sa nu kanner jag mig lite skyldig, men jag har inte rad! En resa till Paris eller Barcelona går på mycket mer an £300. Jag vagrar bo på ett lopp bitet hotell sa det blir minst £150 for boende for 2 natter. Flyg/eurostar går i alla fall på minst £100 och sedan 4 maltider (och då har jag raknat med att frukost ingår, vilket det inte alltid gör) samt cocktails går på minst £200 och sedan måste man ju ha lite extra fickpengar, säg £100. Sammanlagt blir detta £550. Jag har inte rad.

Hur säger jag nej utan att göra henne ledsen?