måndag 17 januari 2011

Pay Day

Jag är pank och jag menar verkligen kanon pank! Jag har £3 att leva på tills Fredag och jag tror aldrig att jag har längtat efter pay day så mycket förut. Tyvärr kommer en hel del gå till att betala tillbaka folk (pojkvännen) och räkningar (el och council tax för att inte tala om Visa räkningen) och så är vi panka igen.

Mitt nyårslöfte är verkligen att hålla i pengarna och förhoppningsvis kommer min nya fitness schema att se till att spontan besök på pubben blir färre för jag tror nämligen att det är där mycket pengar går. Sedan ska jag göra stor shopping online istället för att gå till Sainsburys hela tiden. Sedan är det faktiskt inget större fel på de flesta av Sainsburys basic varor. (Deras billiga egna märke)

En annan sak jag redan börjat med är att ta med mat till jobbet. Att spendera mellan £5 till 10 om dagen kan ju bli upp till £200 i månaden. Helt sjuka pengar. Att spara det i två månader och jag har råd med en Mulberry väska på rean. Så luncher på Franska bistrot är out och hemmagjorda linsgrytor och sallader är in.

Sedan hoppas jag då också på en stor pay rise för att matcha min nya titel.