onsdag 12 januari 2011

Aj, aj, aj.

Min träningsvecka har gått bra och jag är som en 5 åring med ADHD i starkt behov av Ritalin. Jag är med andra ord hyperaktiv med alldeles för mycket överskottsenergi. Jag har dock lyckats skada både rygg, ankel, lår och skenben. Overdone it? Absolut. Så här har min tränings vecka sett ut:

Fredag: Gick till och från jobbet (sammanlagt 14 km och 2 timmar och 40 minuter)
Lördag: Gymmet: 40 minuter på crosstrainern. 20 minuter styrketräning, 30 minuter simmning.
Söndag: 1 timma pilates och 1 timma yoga, samt 3 timmars promenad på Hampstead Heath.
Måndag: Gick till och från jobbet, 1 timma yoga.
Tisdag: Skada i ryggen så gick bara till jobbet. Gjorde då också illa skenbenet.
Onsdag: Gick till och från jobbet, 1 timma yoga.

I morgonen är planen att gå till jobbet, samt 1 timma body pump och 1 timma yoga, men gör min ankel så här ont så måste jag flytta fram body pumpen för just nu kan jag knappt gå.

Ja, jag vet att jag ska ta det lite lugnare, men jag gör aldrig något halvhjärtat och just nu så har jag så mycket energi att jag inte kan sluta. Däremot så måste jag lära mig att lyssna lite mer på min kropp och kan jag inte gå på body pump i morgon så kan jag inte.

Fingers crossed att min ankel sover av sig smärtan i natt. Den är inte svullen så det borde inte vara så farligt.