söndag 16 januari 2011

Mitt nya jobb

I mitten av November blev halva CRM (Customer Relationship Management) avdelningen inkallade till ett möte. Det är aldrig bra nyheter när man kommer in och ser att, förutom Head of CRM, så är en HR person där inne och mycket riktigt, det var det inte heller.

För att spara pengar så skulle varat arbete skulle tas över av två företag som jobbar med välgörenhetsorganisationer. En skulle ta hand om donationer och den andra skulle vara "first point of contact" för vanliga frågor, uppdateringar av kontaktlistan osv via mejl, brev och telefon. Anledningen till att detta blir billigare är att man bara betalar per sak (brev, donation, telefonsamtal) dom gör och eftersom personalen inte är direkt anställda av oss så slipper man betala sjuklön, semester, sjukförsäkring osv.

Vi fick valet om att ta jobb hos dom två företagen, men eftersom den ena låg i Sheffield och den andra i Devon, så va det inte ett val för någon så då skulle vi få redundancy.

I mitt team skulle det bildas nya roller som två av oss fem skulle få. Jätte kul att få sådan information innan jul. Eller inte.

Den 20e var intervjun, samt ett test, och den 22a fick vi beskedet och i mitt fall var det bra nyheter.

Min nya titel är Customer Engagement Executive och min roll kommer vara att ta hand om klagomål, svårare frågor, samt att träna och se över teamet som kommer göra mitt gamla jobb i Devon. Jag kommer även, som jag förstår det, ha mer att säga till om när det gäller PR och vara mer involverad i kampanjer. Även om det inte riktigt är ett chefs jobb så har jag ändå en del sådana uppgifter.

Jag har ingen aning om lönen än, men blir det inte en ordentlig höjning (Våran Pay review är i Maj) så söker jag något annat.

En annan bra sak är att vi ska flytta till ett nytt kontor i Bloomsbury och det ser jag verkligen fram emot.

New year, new job. Perfekt start.