söndag 19 september 2010

"Hjärtat är rött och sitter till Vänster"

Som Miss Romarker skrev på sin Facebook status tidigare i dag. Det tycker jag passar oerhört bra på en dag som denna. Jag hoppas ni alla varit och röstat. Jag tycker det är så otroligt viktigt att man gör det för vi har inte alltid haft den rätten.

Jag vet att en hel del av er väntar på ett mejl från mig och jag ska försöka svara på alla i dag. Jag är ledsen att det har tagit en sådan tid.

I Onsdags var jag hos doktorn för att ta mig en titt på Englands metal health care. Jag har hört sådana skräckhistorier om den att jag absolut inte såg fram emot att gå dit, men jag vet att jag behöver hjälp med min depression så jag kände att jag inte hade något val. Jag var inte rädd för att dom skulle tycka jag var crazy utan mer för att dom inte skulle tycka jag var crazy nog och inte ta mig på allvar.

Jag hade dock inte behövt oroa mig. Jag fick träffa en ny doktor som var väldigt bra. Dom brukar vara ganska snabba på att skriva ut anti-depressiva, men hon frågade faktiskt vad jag ville ha och allt jag ville ha var sömntabletter och att få prata med någon, så nu får jag komma till Tavistock and Portman i Belsize Park som tydligen ska vara en bra mental health clinic. Min doktor sa dock att om det inte funkar så kan vi prova något annat, så det känns skönt.

Jag försöker hjälpa mig själv också och den här veckan har jag varit på tre yoga pass och ett pilates pass. Jag har ont överallt, men det känns ändå rätt ok.

Hoppas ni alla får en bra fortsättning på Söndagen.