tisdag 1 juni 2010

I morgon kommer Mamma

Hon har inte varit här på över två år så det ska bli kul att ha henne här. Jag har dammat hela lägenheten och storstädat kök och badrum. I köket satt jag på golvet och städade skåpet under diskbänken så såg jag plötsligt en lucka på tvättmaskinen. Där i satt ett filter och en text där det stod att "detta filter ska tvättas regelbundet."

Ooops, tänkte jag. Det har inte blivit tvättat sedan...aldrig. Nu är det alla fall tvättat och jag tror inte jag ska berätta vad som kom ut därifrån. Det var nått av det äckligaste jag varit med om. (Sorry, jag är säker på att ni inte ville veta det!) Jag tror mamma måste komma hit oftare så jag får en anledning till att storstäda fler gånger. Jag har till och med kastat ut gamla nummer av Vogue och Marie Claire! Då ni! Då är det allvar!

I morgon ska jag åka den otroligt korta vägen ut till Heathrow med Picadilly Line. Från Kings cross i rusnings tid kanske det tar en och en halv timma. Jag har ingen bok att läsa heller sedan jag läst klart Portrait of a young man Drowning. Bok shoppa på lunchen alltså!