söndag 13 juni 2010

Historien om hur jag (nästan) blev utkastad från spy bar

Nu är jag på centralen på väg hem till mamma efter en väldigt lyckad kväll.

Vems idé var det att gå ut efter bröllopet? Garanterat min. Vems idé var spy bar? Garanterat inte min! Jag har inte gjort stureplan sedan... Många år och det var ju trevligt att se att ingenting ändrats. Samma crowd och samma jävla vakter. Jag stötte på en väldigt smart idiot inne på spy bar. Just då satt jag med huvudet på sne och försökte räkna ut vilken av mina två kompisar som försökte chatta Up vem när smartskaftet kommer fram till mig.

Vakt: öh du! Hur mycket har du druckit igentligen?
Ces: erm.. Ett glas champagne sedan jag kom hit för två timmar sedan.
Vakt: hur full känner du dig på en skala mellan 1 till 10?
Ces: kanske 5. (vilket var ett helt ärligt svar! Anledningen till att jag mår som jag förtjänar i dag beror på att jag drack rödvin till middagen. Aldrig en bra idé!)
Vakten funderade ett tag på om han skulle be mig gå hem men han nöjde sig med att säga att jag inte skulle dricka något mer. Inte för att det var någon idé att säga det eftersom klockan var snart 5 och dom skulle säkerligen snart stänga. Hur 17 han trodde jag var stupfull har jag ingen aning om. Jag satt ner och såg inte fullare ut än dom andra där inne och speciellt inte dom som rammlade omkring på golvet, som han uppenbarligen inte brydde sig om.

Utanför spy bar träffade vi på en kille som tog mig i armen och tyckte jag skulle följa med honom hem. (Det tyckte inte jag.) Som sagt. Samma gamla stureplan.
Sent from my BlackBerry® wireless device